Bayramda beslenme düzeninin değişmesi sağlık açısından riskli durumlara yol açabiliyor.

Bayram denilince küçüklüğümüzden itibaren gelenek hale gelen her şeyi ile tam teşekküllü hazırlanan zengin ve yüksek kalorili sofralarımız ramazan ayında beslenme düzenimizdeki değişiklikle birlikte sevdiklerimiz için riskli durumlara yol açabilir.

Sağlıklı ve keyifli bir bayram geçirmek isteyenler için beslenme ve diyet uzmanı Perihan Koca Çelikdelen’den tavsiyeler aldık. Buyurun maddeler halinde tavsiyelere:

  1. Uzun süre tutulan orucun sonrasında mideye direk yüklenilmemelidir.
  2. Yemeklerde porsiyon kontrolü olmalı, daha seçici tercihler edilmeli ve mümkün olduğunca iyi çiğnenmeli ve yavaş yenilmelidir.
  3. Kızartmalar, hamur işleri, asitli içecekler, hazır ürünler, ağır tatlılardan uzak durulmalıdır.
  4. Bayramda dört besin grubu olarak adlandırdığımız; süt-süt ürünleri, sebze-meyve ve tahıl grubunu dikkate alarak beslenmeli.
  5. Her öğünde karşılayamasak dahi gün içerisinde muhakkak üç ana öğün ve 2 ya da 3 ara öğün ile azar azar, sık aralıklarla beslenmeye dikkat etmeli, günlük 2 litre su içimeli.
  6. Ara öğünlerde şerbetli tatlılar, ağır çikolata ve şeker içeren ikramlardan kaçınılmalı.
  7. Kahve tüketimi yemeklerden en az 1 saat sonra veya ara öğünlerde tercih edilmeli ve sade olarak günde 2 fincanı geçilmemelidir
  8. Tereyağ, kaymak, kızartma ve işlenmiş salam, sosis, sucuk gibi ürünlerin yerine peynir, süt, bal, yumurta, zeytin, salatalık-domatesten oluşan bir kahvaltı yapılabilir.
  9. Öğle yemeğinde protein ağırlıklı ana yemeğin yanında salata ve çorba tercih edilebilir.
  10. Akşam yemeği daha hafif ve saat 7 den önce sebze veya baklagil. Yemeklerinin yanında yoğurt-ayran, salata, çorba veya tam buğday ekmeği alınabilir.

DİĞER YAZILARIMIZ İÇİN: Ramazan İçin Uzmanından Beslenme Önerileri