Hareketsiz yaşam; kalp-damar hastalıkları, diyabet, hipertansiyon ve kas-iskelet sistemi hastalıklarının temel nedenleri arasındadır. Bu hastalıklardan korunmanın en önemli yolu fiziksel aktiviteyi yaşamımızın bir parçası haline getirmektir.

Fiziksel aktivite; kadın-erkek her yaştaki bireye sağladığı fiziksel, sosyal, zihinsel ve ruhsal yararlar açısından hayati önem taşır.

Masa ve bilgisayar başında geçen yorucu ve uzun saatler hem sağlığınız hem de sağlıklı yaşam hedefleriniz açısından pek faydalı değildir. Uzun saatler boyunca oturmanın negatif etkilerini en aza indirmek için ufak fırsatları değerlendirebilir, gün içerisindeki hareket miktarınızı kolayca arttırabilirsiniz.

Gün içerisinde yapacağınız esneme egzersizleri rahatlamanıza, kaslarınızın gevşemesine ve gün boyu enerjik olmanıza yardımcı olur. Gün biterken yapılan esneme egzersizleri ise sizi günün stresinden kurtarır ve kaliteli bir uykunun zeminini hazırlar.

Kaslarınızı güçlendirmek adına yapılan egzersiz hareketlerine güç egzersizleri denir. Güç egzersizi dendiğinde akla ilk olarak ağırlık aletleriyle yapılan çalışmalar gelebilir ancak hepsi bundan ibaret değildir. Aletsiz yapılan güç egzersizleri, vücuttaki kas artışından ziyade iş yapabilme kapasitenizi arttırmak ve genel sağlık durumunuzu iyileştirip, geliştirmeye yöneliktir.

Ofis yaşantınızda masa başında otururken vücudunuzu ve mental motivasyonunuzu koruyup, sağlık sorunları yaşamamanız adına sizin için basit ama etkili egzersiz hareketleri araştırdık.

– Oturur pozisyonda sırtınızı düzleştirip boynunuzla yavaş ve büyük daireler çizin. Bu şekilde yapacağınız esneme hareketleri boyun kaslarınızın rahatlamasını ve güçlenmesini sağlayacaktır.

– Oturur pozisyonda iki kolunuzu yukarı doğru kaldırın ve çenenizi aşağı yukarı doğru yavaşça hareket ettirirken göğsünüzü düz konuma getirin. Yapacağınız bu egzersiz sırt ve karın kaslarınızın esnemesine ve daha güçlü olmasına yardımcı olacaktır.

– Oturur pozisyondayken dirseklerinizi hafifçe kırın ve oldukça yavaş bir şekilde omuzlarınızdan daireler çizin. Bu egzersiz omuzlarınızın, boynunuzun alt kısmının ve üst sırt bölgenizin rahatlamasına yardımcı olacaktır.

– Oturur pozisyonda, sırtınızı koltuğunuzun arka kısmından geriye doğru esnetin, göğsünüzü yukarı doğru verin ve sonra kollarınızı da geriye doğru aşağı sarkıtın. Hareketin devamında belinizden öne doğru bükülün ve sırtı dışarı çıkararak kedi şekli alın. Önerilen hareketleri yaptıktan sonra göğüs kaslarınızda hissedilir bir rahatlama göreceksiniz.

– Bir elinizle masadan destek alırken diğer kolunuzu yana doğru açarak belden yana doğru esneyin. Hareketi her iki tarafa tekrarlayın. Yanlara doğru esnerken gözlerinizle hareket halindeki elinizi takip edin. Bel kaslarını rahatlatıcı ve güçlendirici bu egzersizi mutlaka her gün tekrarlayın.

Yapacağınız bu basit ve etkili egzersizlerin yanında, her gün düzenli bir şekilde QNET Vitanew ürünlerini kullanarak, sağlığınızı düzene sokarak yaşam kalitenizi arttırmaya yardımcı olabilirsiniz.

Diğer yazılarımızı okumak için; BU TARİFLERLE VÜCUDUNUZU TOKSİNLERDEN ARINDIRMAYA HAZIR OLUN!