Doğru beslenmenin insanlar üzerindeki etkisi sadece fit bir görüntü değildir. Siz de ihtiyacınıza göre besin tüketerek iş stresinizi yönetebilir ve sağlıklı bir vücuda sahip olabilirsiniz. İş hayatınızdaki yoğunluk, özel ve sosyal hayatınızdaki gelişmeler sizi ister istemez stres altına sokabilir. Yaşadığınız stres anlarını ve etkilerini azaltmaya yardımcı olacak besinleri sizler için araştırdık.

Yeşil yapraklı sebzeler:

İnsanların stres ve sinir anlarında sakinleşmesini sağlayan dopamin hormonunun salgılanmasını sağlayan folat maddesinin ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerde bol miktarda bulunduğu biliniyor. Yapılan araştırmalara göre bol miktarda folat içerikli besin tüketen insanlarda depresyon semptomları görülme riski oldukça düşüyor. Yapılan başka bir araştırma sonucuna göre ise, bol miktarda taze meyve ve sebze tüketen insanlar daha sakin, mutlu ve enerjik oluyorlar.

Süt ve Yoğurt:

Yapılan araştırmalara göre kalsiyumunun ruhsal dalgalanmaları azalttığı biliniyor. Yoğurdun içindeki bakteriler stresin azaltılmasında büyük rol oynuyor. Yoğurdun içerisindeki probiyotikler ise beyindeki duygu kontrol merkezinin negatif yönde çalışmasını azaltarak stresin düşmesine yardımcı oluyor. Süt ise içerdiği kalsiyum sayesinde stresli ve kaygılı ruh halinizi tersine çevirmeye yardımcı oluyor. Sütün yanı sıra soya fasülyesi ve karalahanada da bol miktarda kalsiyum bulunuyor.

Yulaflı besinler:

Karbonhidratlar, doğal olarak beyinde serotonin hormonu salgılanmasını başlatarak ruh halinizi iyileştirmenize yardımcı olur. Lif oranı daha fazla olan tahılların sindirilmesi daha uzun sürdüğünden seratonin hormonu daha yavaş hızda salgılanır. Bu yüzden kahvaltıda yiyeceğiniz yulaflı besinler sizin tüm gün boyunca sakin kalmanıza yardımcı olur.

Çikolata:

Çikolata da stresi azaltan besinlerden biridir. Özellikle, şeker ve süt içermeyen saf bitter çikolata, huzursuzluğu gidermeye yardımcı olur. Çikolatanın içindeki maddeler, strese neden olan kortizol hormonunu azaltmaya yardımcı olurken; bu besinin içerdiği diğer maddeler, mutlu edici etkiler gösterebilirler.

Su: Sağlıklı beslenmenizde dikkat etmeniz gereken en önemli unsur su içmektir. Bir çok araştırmaya göre, susuz kalmak bir çok insanda sürekli strese neden olmaktadır. 100 kişiden 25’inde, susuzluktan kaynaklı stres görülmektedir. Az su içmek, endişeli olmaya yatkın olmamıza da neden olmaktadır.

B12 vitamini, çinko, magnezyum ve antioksidan içeren her tür besin, stresi yenmemizde bize yardımcı olmaktadır. Bunun yanında bazı baharat ve bitkiler de endişeleri gidermek için kullanılabilir. Bunlardan bazıları, biber kökenli bir bitki olan ‘kava bitkisi’ ve passion flower olarak bilinen çarkıfelek bitkisidir.

QNET Vitanew ile ihtiyaç duyduğunuz mineral ve vitamin desteğini alabilir, yaşadığınız yoğun stres anlarını azaltmaya yardımcı olabilirsiniz.

Diğer yazılarımızı okumak için >> http://bit.ly/22g84eI