Günlük hayatta insanı hem bedensel hem de ruhsal açıdan en çok yıpratan şey, öfkedir. Gerek iş hayatında, gerek trafikte hatta yolda yürürken bile, her gün bizi strese sokacak birçok durumla karşıya karşıya geliyoruz. Elimizde olmadan tanıdık, tanımadık kişilere karşı öfke duygularımız harekete geçiyor ve hem bedensel hem de zihinsel olarak yıpranıyoruz.

Çoğu zaman öfke anında kendimizi kontrol edemeyerek istemediğimiz şeyler yapar ya da söylerken buluyoruz kendimizi. Bu kez de öfkenin yerini pişmanlık alıyor. Birbirini körükleyen bu duygular, gün geçtikçe daha da yıpratıcı bir hâl alıyor. Gelelim hem kendimizi hem de çevremizdeki insanları zarara uğratmadan öfke kontrolümüzü nasıl sağlayacağımıza…

1- Öfke anında bir şey söylemeden önce birkaç dakika bekleyin ve derin nefes alın.

Çoğu insan öfkeli anında, öfkesine yenik düşerek kendinden beklenmeyecek sözler sarf edebilir. İşte böyle anlarda konuşmak için birkaç dakika bekleyip, ardından derin bir nefes almak öfke kontrolünü sağlamakta ilk adım olacaktır. Öfke anında kurulan ilk cümle, devamında gelen tüm konuşma ve davranışın belirleyicisidir. Konuşmaya sakin bir dille başlamak öfkenizi tetiklemediği gibi gidişatı da olumlu yönde etkileyecektir.

2- Öfkenizi biriktirmeyin.

Bazı öfke halleri anlık olaylardan bağımsız,  günlük hayatta yakın ilişki içerisinde bulunduğumuz insanlara karşı biriken ufak sorunlardan oluşabilir. Bu sorunları görmezden gelmek, farkında olmadan içsel bir öfkenin birikmesine sebep olmaktadır. Böyle bir durumla karşılaşmamak için sorunları en başından konuşup, kendinizi ifade etmeniz gerekir. Karşılıklı konuşarak çözüme kavuşturulamayacak hiçbir şey yoktur. Sorunlara soğukkanlılıkla ve çözüm odaklı yaşlaşmanız yine size ve bedeninize yarar sağlayacaktır.

3- Spor yapmayı ihmal etmeyin.

Spor yapmanın stresi azalttığı bilimsel olarak da kanıtlanmıştır. Öfkenizin arttığı ya da tahammül sınırınızın azaldığını hissettiğiniz anlarda ufak bir yürüyüş yapmak size iyi gelecektir. Bu anların dışında da düzenli spor yapmak, hem ruh sağlığınız hem de bedensel sağlığınız açısından önem taşımaktadır.

4- Çalışırken mola vermeyi atlamayın.

Özellikle yoğun tempoda çalışan insanlar, günün başlangıcından sonuna doğru agresifleşen bir davranış modeli sergileyebilir. Bunun önüne geçmek için belli aralıklarla sessiz bir ortamda mola vermek ihmal edilmemelidir.

5- Hayatınızdan mizahı eksik etmeyin.

Stresli ortamlarda espri yapmak ortamı sakinleştirmekte oldukça etkilidir. Olaylara esprili bir bakış açısıyla yaklaşmak, ortamdaki gerginliği alır ve sorunların büyümesine önüne geçer. Ancak burada dikkat edilmesi gereken durum, alaycı olmakla esprili olmak arasındaki çizgiyi tutturabilmektir.

Diğer yazılarımız için: BAŞARIYA ULAŞMAK İÇİN 5 ALTIN ÖNERİ