Yazın habercisi olan baharı yaşadığımız şu günlerde, bir yandan neşeli bir ruh haline bürünürken bir yandan da fazla kilolarımızdan kurtulma telaşına kapılmış durumdayız. Yaza vücudumuzu hazırlamak,  forma girmek ve fit bir vücuda sahip olmak için her birimiz farklı diyet listelerinin peşinde koşuyor ve hızlı bir şekilde kilo vermenin yollarını arıyoruz. Ancak kilo vermek için sadece diyet yapmak yeterli olmuyor. Beslenme alışkanlıklarınıza dikkat ederken aynı zamanda düzenli spor yapmayı da ihmal etmemelisiniz. Tüm bunlara dikkat ediyorsunuz ama yine de kilo veremiyorsanız bazı önemli detayları atlamış olabilirsiniz. Bu detayların neler olduğuna birlikte bakalım.

1- Diyet listenizi oluşturmadan önce vücudunuzun hangi besinlere karşı dirençli olduğunu tespit etmelisiniz. Vücudun dirençli olduğu besinler kilo vermenizi zorlaştırır ve sizi kilo verme yolunda caydırabilir. Bu engele takılmamak için öncelikli olarak yapmanız gereken, bir uzmana danışarak vücudunuzun duyarlı olduğu  besinlerin listesini belirlemek olmalıdır.

2- Her duyduğunuz diyet listesini uygulamaya çalışmak büyük bir hata olabilir. Diyet listesinin sizin yaşam koşullarınıza ve biyolojik yapınıza uygun olması gerekmektedir. Kendinize en uygun diyet listesini oluştururken günde rutin olarak harcadığınız kalori miktarını da göz önünde bulundurmalısınız.

3- Yoğun strese maruz kalmak kilo kaybınızı zorlaştırabilir. Sadece zayıflamak için değil sağlıklı ve huzurlu bir yaşam sürmek için önce stresten kurtulmalısınız. Bunun söylendiği kadar kolay bir şey olmadığını biliyoruz. Ancak stresi kontrol altında tutamamanız sağlığınız için büyük bir risk oluşturacaktır.

4-Kilo vermeyi etkileyen en önemli faktörlerden biri de uyku düzenidir. Sağlıklı bir uyku kalori yakımını hızlandırır ve enerjinizi en üst seviyede tutmanıza yardımcı olur.

5- Diyet yaparken aç kalmak kilo vermeye çalışırken yapılan en büyük hatalardan biridir. Diyet listenizde en az iki ara öğüne yer vermeli ve ana öğünlerinizi asla atlamamalısınız. Ayrıca öğün saatlerinizin her gün aynı saatte olmasına özen göstermelisiniz. Aynı zamanda öğünlerinizin günlük harcadığınız kalori miktarını karşılamasına da dikkat etmelisiniz.

 

Diğer yazılarımız için:  MEVSİM GEÇİŞLERİNE DİKKAT!