Günümüzde iş hayatının en yaygın çalışma şekli olan masa başı çalışmak, birçok rahatsızlığı da ne yazık ki beraberinde getiriyor. Aslında buradaki asıl sorun oturma eylemi değil, belli bir pozisyonda uzun süre sabit olarak çalışmaktır. Uzun süre sabit kalmak, vücut anatomisine aykırı bir durumdur. Sırt, boyun ve omuz ağrılarınızın sebebi yanlış pozisyonda ve uzun süre sabit oturmak olabilir. Hatta ilerleyen dönemde omuz düşüklüğü ve kamburluğa bile sebep olabilir. Bunların yanı sıra oturarak çalışmanın verdiği en büyük zararlardan biri de kilo artışına sebep olmasıdır.
Çoğumuzun şikayetçi olduğu bu durumla baş etmek aslında çok da zor değil. Gün içerisinde yapacağınız birkaç egzersiz ve ufak değişiklikler ile hem oturma şeklinizi düzeltebilir hem de kilo almanın önüne geçebilirsiniz.
Peki çağımızın büyük bir sorunu olan masa başı çalışmanın yarattığı olumsuz sonuçlar nasıl başa çıkabiliriz? Size vereceğimiz 7 maddelik bu listeyle vücudunuzu ve sağlığınızı koruma altına alabilirsiniz.
Bilgisayar ekranınıza her 20 dakikada hareket etmenize neden olacak notlar yazın. Örneğin, su içmek ya da hava almak gibi.

Bilgisayar ekranın başını öne eğmeye zorlayacak şekilde olmamalıdır. Başınızı dik tutmak için bilgisayar ekranınızı yukarı kaldırmalısınız. Bunun için bilgisayar altlığı kullanabilirsiniz.

Bel ağrılarınızın önüne geçmek ve dik oturmak için ortopedik bel yastığı kullanabilirsiniz.

Belirli aralıklarda, eğer mümkünse ayakta çalışmayı tercih edebilirsiniz. Örneğin 2 saat oturarak çalışıyorsanız, yarım saat ayakta çalışabilirsiniz. Ayakta çalışmak hem duruşunuzu düzeltecek hem de bacak kaslarınızın güçlenmesini sağlayacaktır.

Oturarak çalışmak, sürekli olarak atıştırma istediğini de beraberinde getirdiği için kilo almanıza da sebep olabilir. Bunun için elinizin altında bulundurduğunuz atıştırmalıkların sağlıklı atıştırmalıklar olmasına özen göstermelisiniz. Atıştırmalıklarınızın miktarlarını ve hangi sıklıkla tüketmeniz gerektiğine dair bir beslenme çizelgesi oluşturmayı da atlamamalısınız.

İş yoğunluğunuza dalıp su içmeyi asla ihmal etmeyin. Sağlıklı bir yaşam için günde en az iki litre su tüketmelisiniz.

Her saat başı en az 2 dakikalık yürüyüşler yapın. Böylece hem hareket etmiş olacaksınız hem de iş yoğunluğunuzda nefes alacak küçük zaman dilimleri oluşturarak iş veriminizi artırabilirsiniz.

Diğer yazılarımız için: SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM İÇİN TEMİZ SU