Uyuduğumuz süre sağlıklı bir yaşam için büyük önem taşısa da, uykunun kalitesi de oldukça önemlidir. İyi bir uyku vücudun dinlenmesini ve bazı organların kendilerini yenilemesini sağlar. Kaliteli bir uyku aynı zamanda kişiye kendini mutlu hissettirir. Bu yüzden kaliteli uyku uyuyabilmek için bir takım şeylere dikkat edilmesi gereklidir.

1-Sırt, boyun ve eklem ağrıları uykuya geçiş esnasında daha şiddetli hissedilebilir. Uykudan önce alacağınız ılık bir duş kan dolaşımınızı hızlandırarak ağrılarınızı dindirebilir.

 

2-Kaliteli bir uyku için önemli olan bir diğer konu; ideal uyku pozisyonunuzdur.  Sırt üstü yatıldığında boyun yastıkla birleştiği için horlamalar görülebilir. Bu da huzursuz bir uyku uyumanıza sebep olur. Bu yüzden rahat ettiğiniz bir tarafa dönerek ayaklarınızı ileri uzatıp uyumayı tercih etmelisiniz.

 

3-Bir diğer önemli konu da, uykudan birkaç saat önce yemek yememeniz; midenizin boş olmasıdır. Dolu bir mideyle uyumak şişkinliğe ve hazımsızlığa neden olabilir. Bu tip şeyler de hep uyku kalitesini bozar.

 

4- Günlük egzersiz ve spor çok önemli. Günde 20 – 30 dakika kadar egzersiz yapın. Fakat bu egzersizi uyku zamanından 5-6 saat önce yapmaya dikkat edin.

 

5-Doyurucu bir uyku için kaliteli bir yatağa sahip olmak gerekir. Yatağınızın iskelet sistemine uyumlu ve vücut ağırlığınızı kaldıracak düzeyde; orta yumuşaklıkta olması gerekmektedir. İyi bir uyku için yastık seçimi de çok önemlidir. Yastığınız çok düz durmamalı, aynı zamanda çok da dik durmamalıdır. Mide rahatsızlığı olanlar daha dik yastıkları tercih etmelidir.

 

6-Yattığınız odanın havası da uyku kalitesini belirleyen etmenlerden biridir. Yatmadan önce yatacağınız odayı havalandırıp oksijen girmesini sağlayarak temiz havada kaliteli uyuyabilirsiniz.

 

7-Sağlıklı bir uyku uyumak ve güne sağlıklı başlamanın olmazsa olmaz maddesi; yatmadan önce mutlaka dişlerin fırçalanmasıdır. Gün boyu yediğimiz ve içtiğimiz şeyler dişlerimizde bakterilerin oluşmasına sebep olur. Bu da ağzımızda kötü bir tat ve kokuya neden olmaktadır. Ağzımızda oluşan bu kötü tat ve koku, uykuya geçişimizi zorlaştırırken aynı zamanda sabah rahatsız bir şekilde uyanmamıza sebep olur. Sağlıklı bir uyku için yatmadan önce mutlaka doğru diş fırçası ve diş macunu kullanarak dişlerimizi fırçalamamız gerekmektedir.

 

Diğer yazılarımız için: KALICI BEYAZLIK İÇİN AĞRISIZ ÇÖZÜM